A kamionproblémára keresik a megoldást

Kerekasztal megbeszélésen keresik a megoldást a tokaji kamionproblémára. A polgármesteri hivatal, az önkormányzati képviselők, a rendőrség, a közútkezelő valamint az érintett lakosok a Rákóczi út 1. szám alatti közösségi házban tárgyaltak a lehetőségekről.

Az egyeztetésen Posta György polgármester hangsúlyozta, többször tárgyaltak már külön-külön a problémáról, ám átütő eredményt eddig nem tudtak elérni. Azt mondta a Tiszán átívelő híd miatt a közlekedésben fontos csomópont a város, így a kamionok teljes kitiltását nem lehet elérni.
Csökkenteni azonban lehet, a polgármester azt tanácsolta, hogy hozzanak létre egy olyan bizottságot, aki véleményezheti a közútkezelőhöz beérkező engedély kérelmeket. Ebben a testületben a képviselők mellett a városlakók is helyet kapnak és a megjelentek közül négy főt fel is kért arra, hogy vegyenek részt a munkában. Erről a hétfői testületi ülésen döntés is születhet, ezt követően várhatóan hetente üléseznek majd.
Posta György hozzátette, ha a bizottság nem hozza meg a várt eredményt élére állnak a kezdeményezésnek, amelyben akár forgalomlassító demonstrációt is szervezhetnek a megnövekedett kamionforgalom miatt. A városvezető szerint a legmegnyugtatóbb megoldás a 39-es számú főút lenne és új Tisza híddal. Ez viszont, hiába a régi ígéreteknek és terveknek nem szerepel a 2020-ig tartó fejlesztési időszak beruházásai között.

Korlátozott forgalmi övezet
A belvárosból egy tollvonással irányították át Tarcal felé a kamionokat 2014 januárjában, ám a korábbi négy számjegyű út nem bírja el a megnövekedett forgalmat – hangzott el a kerekasztal megbeszélésen. Így tehát a forgalom csak átrendeződött, a problémát a „kistokaji” városrész lakói mellett a tarcali polgárokat is érinti. A tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy a teherautók többsége magyar és érvényes engedéllyel érkezik be a városba, ebből egyébként több ezret adtak ki, a kisebb része pedig külföldi kamion. Keresztesi János rendőrkapitány azt mondta az év eleje óta tartott rendszeres ellenőrzések során sok járművet visszafordítottak illetve bírságoltak meg. A hatóság 2 hónap alatt több mint 5 millió forint bírságot szedett be, ez az összeg mára meghaladja a 13 millió forintot. Ez sem jelent azonban visszatartó erőt a kamionoknak, hiszen a jogszabályok mindössze 10 ezer forintos bírságot engedélyeznek, aminek nincs visszatartó ereje.
Korlátozott forgalmi övezetté módosítanák a szakaszt már a 37-es főút tarcali lehajtójától, amibe az engedély nélkül behajtás már jelentősebb büntetési tételt, illetve visszatartási lehetőséget is magában foglal. Ez azt jelenti, hogy a kamion papírjait is elvehetik a rendőrök addig, amíg a büntetést be nem fizeti, erre pedig legközelebb csak Nyíregyházán lesz lehetőség. Az erről szóló táblák már gyártás alatt vannak.

Lakossági észrevételként merült fel, hogy nem csak a kiadott engedélyek száma, hanem a járművek sebessége okoz problémát. Nem javít a helyzeten az utak állapota is, ennek javítását külön soron fogja kérelmezni az önkormányzat.
Sajtos Tibor, a Magyar Közút forgalomirányítási osztályának vezetője elmondta, márciusban három napon át tartottak forgalomszámlálást és közel 1200 járművet számoltak össze. A napi átlagban 300-400 áthaladó kamion érdekes statisztikára emlékeztet, egy 2013-as adat szerint is közel ugyan ennyi, egészen pontosan 369 darab kamion haladt át – tehát a számuk semmit nem csökkent.

Az egyeztetés végén szó esett arról is, hogy egy fix traffipax pár telepítése is visszatartó erővel bírna, ám erre egyelőre nincs lehetőség. A megyében összesen tíz ilyen készüléket helyeztek el, s hiába a Szerencsi Rendőrkapitányság jelzése, Tokajban végül nem jutott ilyen készülék.

Ossza meg ismerőseivel!

Oldal nyomtatása
NAPTÁR
Hírek
SZÁLLÁSOK
Szálljon meg Tokajban a lehető legkedvezőbb árakon!